Digital Money For a Digital Age

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها اموزش
  • نویسنده modir
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 10 دقیقه
مرداد 13, 1401

بهترین ارز برای استخراج چه ارزی می باشد؟

سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 2023

مهم‌ترین چیزی که مردم هنگام انتخاب یک ارز برای استخراج به دنبال آن هستند، سودآوری است. با این حال برخی از ماینرهای مبتدی ممکن است این معیار را اشتباه تفسیر کنند. سودآوری استخراج یک ارز دیجیتال تنها به قیمت آن کوین بستگی ندارد. شما باید هزینه‌های مربوط به خرید و راه‌اندازی سخت افزار یا ماینینگ ریگ (Mining Rig)، مقدار کوینی را که می‌توانید در روز استخراج کنید، تعداد بلوک‌هایی که برای کسب سود باید استخراج کنید و معیارهای دیگری را در نظر بگیرید.  وقتی می‌خواهید برای اولین بار استخراج ارز دیجیتال را شروع کنید فکر خوبی است که ارزی را ماین کنید که نیازمند دستگاه‌ها و تنظیمات استخراجی پیچیده یا یک ماینینگ ریگ بسیار پیشرفته نباشد.

یک راه خوب برای محاسبه سود ماینینگ و تعیین سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج استفاده از ماشین حساب ماینینگ آنلاین است. نام ارز دیجیتالی را که می‌خواهید ماین کنید، سخت افزار خود، قدرت هش و یک سری اطلاعات دیگر را به یکی از این ماشین حساب‌ها اضافه کنید تا بفهمید که به طور بالقوه در هر روز چقدر سود به دست می‌آورید.

از طرف دیگر می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مانند whattomine.com استفاده کنید تا ببینید کدام ارزهای دیجیتال در حال حاضر بالاترین پاداش را به ازای هر بلوک ارائه می‌دهند و سودآورترین گزینه‌ها برای استخراج هستند. با این حال، به دنبال کسب سود فوری نباشید زیرا استخراج ارز دیجیتالی یک سرمایه‌ گذاری نسبتاً بلندمدت است. به دلیل نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال چیزی که ممکن است امروز سودآور باشد فردا می‌تواند شما را متحمل ضرر کند. در ادامه، ​​سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال 2023 را بررسی می‌کنیم.

بیت کوین

اگر سرمایه لازم را دارید بیت کوین (BTC) همچنان انتخاب شماره یک در میان ماینرها در سراسر جهان است و همیشه در لیست سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج قرار داشته است. قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این مقاله در حدود 30,000 دلار است. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که پاداش استخراج فعلی بیت کوین 6.25 بیت کوین به ازای هر بلوک است که پس از چهار سال و با هاوینگ بعدی در بهار 1403 به 3.125 بیت کوین کاهش می‌یابد.

بهترین ارز برای استخراچ

با قیمت بیت کوین در حال حاضر، پاداش استخراج هر بلوک BTC چیزی حدود 187,000 دلار است که رقم کاملا قابل توجهی است. موضوع دیگری که در ارتباط با استخراج بیت کوین وجود دارد این است که به سرمایه زیاد و تجهیزات تخصصی نیاز دارد. همچنین، Bitcoin مثل دیگر ارزهای دیجیتال نوسانات بالایی دارد اما اگر عملکرد آن در گذشته را لحاظ کنیم، قطعا ریسک آن به پاداشی که دارد، می‌ارزد.

اتریوم کلاسیک

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در سال 2016 مجبور به انجام یک هارد فورک شد تا بتواند پس از حمله به دائو (DAO) رمزارزهای به سرقت رفته را بازگرداند. اتریوم کلاسیک (ETC) همان طور که از نامش پیداست یک نسخه کمی ارتقا یافته از اتریوم اصلی قبل از سال 2016 است. این ارز دیجیتال را می‌توان با استفاده از کارت گرافیک (GPU) و ماینرهای اسیک (ASIC) استخراج کرد و پاداش استخراج آن به ازای هر بلوک 2.56 کوین است. از لحاظ ارزش بازار (Marketcap)،اتریوم کلاسیک پس از بیت کوین و دوج کوین سومین ارز دیجیتال در میان ارزهای اثبات کار است و در نتیجه طبیعی است که در میان سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج باشد.

اتریوم کلاسیک

شایان ذکر است که به دلیل اینکه اتریوم کلاسیک و اتریوم هر دو از یک الگوریتم هشینگ به نام EThash استفاده می‌کنند، می‌توان اتریوم کلاسیک را با دستگاه‌های ماینر اتریوم استخراج کرد. در واقع، با مرج اتریوم و ارتقا آن به اتریوم ۲ بسیاری از ماینرهای ETH به استخراج اتریوم کلاسیک مهاجرت کرده‌اند.

زی کش

در سال 2016 شاهد راه‌اندازی چندین ارز دیجیتال بزرگ از جمله زی کش (ZEC) بودیم که سال‌ها است در لیست سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج قرار می‌گیرد. شرکت توسعه‌دهنده Zcash روی حریم خصوصی متمرکز است و همین عامل طرفداران پر و پا قرصی برای آن ایجاد کرده است؛ زد کش یکی از بهترین پرایوسی کوین ها محسوب می‌شود. با این حال، حتی با وجود طراحی مقاوم در برابر اسیک (ASIC-resistant) ارز زی کش را نمی‌توانید خیلی راحت استخراج کنید.

ارز دیجیتال زد کش

همچنین، ماین کردن ZEC به دلیل الگوریتم Equihash به رم بالاتری نیاز دارد. از آن سو، ثبات قیمت این ارز دیجیتال باعث می‌شود که به یک گزینه ایده‌آل برای افرادی تبدیل شود که نگاهی بلندمدت به استخراج ارز دیجیتال دارند. پاداش استخراج فعلی زی کش 2.5 کوین زی کش به ازای هر بلوک است. مجموع عرضه زی کش 21 میلیون کوین است که انتظار می‌رود کل آن تا پایان سال 2032 استخراج شود.

گرین

ارز دیجیتال گرین (GRIN) در سال 2019 خلق شد و مانند بسیاری از رمز ارزها سقف عرضه ندارد. با توجه به اینکه برای مقاومت در برابر ماینرهای اسیک از سبک استخراج Cuckoo استفاده می‌کند، نیازی به سرمایه گذاری هنگفت ندارد و می‌توان آن را با دستگاه‌های CPU و GPU استخراج کرد. تابع هش مورد استفاده در آن MimbleWimble نام دارد و پاداش استخراج فعلی 60 کوین گرین به ازای هر بلوک است. همچنین، در هر یک ثانیه 60 کوین گرین استخراج می‌شود.

ارز دیجیتال GRIN

این نرخ استخراج ثابت در کنار پاداش بلوک ثابت باعث افزایش عرضه می‌شود اما نرخ تورم را کاهش می‌دهد. این طراحی نه تنها امنیت بلاک چین را تضمین می‌کند بلکه باعث می‌شود استخراج آن همیشه منصفانه باشد و محدود به گروه خاصی نشود. همه این عوامل باعث می‌شود که Grin یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال مناسب برای استخراج توسط کاربران معمولی باشد.

مونرو

رمز ارز دیگری که در میان سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج قرار می‌گیرد مونرو (XMR) است که در سال 2014 خلق شد. این ارز دیجیتال یک رمز ارز متمرکز بر حریم خصوصی است که بر اساس پروتکل CryptoNiteR ساخته شده است و از تابع هش RandomX استفاده می‌کند. مونرو نیز از ارزهای مقاوم در برابر اسیک است و می‌تواند با دستگاه‌های GPU استخراج شود. پاداش استخراج Monero به ازای هر بلوک در حال حاضر 0.6 کوین است و تقریباً هر 2 دقیقه یک بلوک ماین می‌شود.

ارز دیجیتال XMR

مونرو یکی از محبوب‌ترین کوین‌ها برای استخراج است و دلیل خوبی برای این محبوبیت وجود دارد: عرضه نامحدودی دارد و این به معنای آن است که پیچیدگی استخراج آن به اندازه بیت کوین افزایش نمی‌یابد. همچنین XMR قیمت بالایی دارد و از نظر ارزش بازار در زمان نوشتن این مقاله در رده 25 جدول ارزهای دیجیتال قرار دارد.

ریون کوین

ریون کوین (RVN) که در سال 2018 راه‌اندازی شد، هارد فورکی از بیت کوین است. این ارز دیجیتال به دلیل ویژگی‌های خاص خود مثل کیف پول موبایل، سیستم پیام‌رسان و رای‌گیری محبوبیت گسترده‌ای به دست آورده است. علاوه بر این Ravencoin در تمام صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال به شکل فعالی معامله می‌شود و این باعث می‌شود که نقدینگی آن بسیار بالا باشد.

ریون کوین

پروتکل KawPaw و تابع هش X16R راون کوین باعث شده است که یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج توسط دستگاه‌های GPU و ماینرهای تازه‌کار باشد. پاداش استخراج بلوک RVN کوین در حال حاضر 5،000 کوین به ازای هر بلوک است.

لایت کوین

لایت کوین (LTC) که به عنوان یک نسخه سبک‌تر از بیت کوین ایجاد شده است، اشتراکاتی با بیت کوین دارد. با این حال، تراکنش‌های لایت کوین ارزان‌تر و چهار برابر سریع‌تر از BTC است. برخلاف بیت کوین، LTC از یک تابع هش به نام اسکریپت (Scrypt) استفاده می‌کند. لایت کوین یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است زیرا پاداش ماین آن می‌تواند بسیار بالا باشد و از لحاظ ارزش بازار در رتبه 12 جدول ارزهای دیجیتال قرار دارد.

لایت کوین

پاداش بلوک لایت کوین در حال حاضر 12.5 کوین است و پس از هاوینگ آن در آگوست 2023 به 6.25 کوین کاهش می‌یابد. همچنین، سقف عرضه لایت کوین 88 میلیون کوین است که تاکنون تقریباً 72 میلیون کوین آن ماین شده است. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که استخراج لایت کوین نیازمند یک مجموعه سخت افزاری قدرتمند است که انرژی زیادی مصرف می‌کند.

دش کوین

دش کوین (DASH) که هارد فورکی از لایت کوین است، در سال 2014 راه‌اندازی شد. ارز دیجیتال دش کوین به دلیل امکان‌پذیر کردن تراکنش‌های امن و سریع از طریق PrivateSend و InstantSend به شهرت زیادی دست یافته است.

دش کوین

الگوریتم هش مورد استفاده برای آن X11 است که توسط بنیان‌گذار Dash ایجاد شده است. سقف عرضه دش کوین 18,900,000 و عرضه در گردش آن در حال حاضر تقریبا 11 میلیون کوین است. پاداش فعلی برای استخراج دش 2.88 دش کوین به ازای هر بلوک است. در مجموع، دش از آنجایی که یک ارز دیجیتال جا افتاده است احتمالاً در درازمدت به ماینرهای خود سود پایداری خواهد داد.

دوج کوین

دوج کوین (DOGE) که به عنوان یک شوخی ساخته شد، به سرعت محبوبیت یافت و ظرف مدت کوتاهی به یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال دنیا تبدیل شد. دوج کوین ابتدا در دسامبر سال 2013 به عنوان یکی از فورک‌های لایت کوین عرضه شد. این رمز ارز در درجه اول برای انعام دادن به سازندگان محتوا استفاده می‌شود. برای استخراج دوج کوین می‌توانید از دستگاه‌های CPU، GPU و ASIC استخراج کنید.

استخراج دوج کوین

این ارز دیجیتال از پروتکل Scrypt استفاده می‌کند و سقف عرضه ندارد. پاداش بلوک دوج کوین در حال حاضر 10,000 دوج به ازای هر بلوک است. ارزش بازار 12 میلیارد دلاری و کاربران پرتعداد، دوج کوین را به یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج تبدیل کرده است.

بیت کوین گلد

یکی از دیگر هارد فورک‌های BTC، بیت کوین گلد (BTG) است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. تفاوت Bitcoin Gold با بیت کوین در این است که از Equihash به جای الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. ایده BTG این بود که استخراج بیت کوین را در دسترس همه قرار دهد و استفاده از تجهیزات استخراج تخصصی و گران‌قیمت را حذف کند. این یکی از عواملی است که بیت کوین گلد را در میان سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج قرار داده است.

این ارز دیجیتال به طور خاص برای ماین شدن توسط دستگاه‌های GPU طراحی شده است و می‌تواند گزینه عالی برای هر کسی باش که به دنبال استخراج یک ارز دیجیتال در سال 2023 است. پاداش استخراج بیت کوین گلد 25 کوین به ازای هر بلوک است و در حال حاضر حدود 17,5 میلیون بیت کوین گلد در گردش است. سقف عرضه آن مثل بیت کوین 21 میلیون کوین است.

آیا استخراج ارزهای دیجیتال سودآور است؟

بستگی دارد. خرید سخت افزار، برق مورد نیاز، هزینه به‌روز رسانی سخت افزارها و نرم افزارها و دیگر هزینه‌های استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار مثل بیت کوین باعث شده است که ماینینگ آنها دیگر سودآور نباشد مگر اینکه شما یک شرکت باشید که می‌خواهید میلیون‌ها دلار در این کار سرمایه‌گذاری کنید. با این حال، ارزهای دیجیتال کمتر شناخته‌شده‌ای که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند هنوز هم پتانسیل سودآوری زیادی دارند و اگر در زمان مناسب وارد شوید می‌توانند سود زیادی به شما برسانند. به یاد داشته باشید که ملاحظات مختلفی مانند قیمت فعلی بازار ارز دیجیتال، پاداش ماینینگ به ازای هر بلوک، نرخ هش، هاوینگ و موارد دیگری وجود دارد که باید قبل از شروع استخراج در نظر بگیرید.

همچنین لازم است که رقابت بین ارزهای دیجیتال اثبات سهام و اثبات کار را بپذیریم و به آن توجه کنیم. حال که می‌توان اعتبارسنجی تراکنش‌ها را تنها با استیک کردن کوین‌ها انجام داد و در مقابل آن درآمد کسب کرد، دیگر همه حاضر نیستند که ارزهای دیجیتال را استخراج کنند. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که استخراج ارز دیجیتال اگرچه پیچیده‌تر است اما پاداش‌ بیشتری دارد. در نهایت همه چیز بستگی به این دارد که شما قصد چه مقدار سرمایه‌گذاری را دارید. شناسایی سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج و لحاظ کردن محدودیت‌ها و اهداف نیز کمک می‌کند، ماینینگ برای شما سودآور باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • Stock
  • موجودی
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه محصولات